Kattanj a divatra! - www.hadawebshop.hu Otthonról, egyszerűen.

Háda Webshop

Háda Webshop

Miért égetik a divatcégek a ruháikat?

2018. szeptember 28. - Háda Webshop

Már több portálon is lehetett olvasni, hogy a kisebb-nagyobb divatcégek elégetik a felesleges termékeiket. Ez nem csak ruhákat jelent, hanem mindenféle trendi kiegészítőket (ruha, ékszer, cipő, parfűm...)

De vajon miért teszik ezt?

A fast fashion cégek, mint például a H&M leginkább azért semmisítik meg az el nem adott termékeket, hogy a vásárlóknak eszébe se jusson régi dolgokat venni és minél előbb legyen helye az új kollekciónak.

Az olcsóbb termékeket áruló divatláncok elterjedésével rettentően felgyorsult a gyártás. Régebben évszakonként jöttek ki új kollekcióval, napjainkban ennél sokkal gyorsabban frissítik a kínálatot. Természetesen minden cég arra törekszik, hogy minél hamarabb eladja a termékeit és már árulhassa is az újabbat… 

rawpixel-653765-unsplash.jpg

A sok kevert alapanyag és kiegészítők (gombok, flitterek..) miatt nehéz lenne újrahasznosítani a ruhákat. Ennyi portékát pedig nem tudnának hol tárolni, eladni pedig nem akarják még olcsóbban, mert a leárazás után nagyjából „ingyen” adnák. Lehetne még adományként kezelni ezeket az árukat, mint ahogy régen volt, de pl. Uganda és Kenya megtiltotta a használtruha importját, mert így teljesen ellehetetlenítette a helyi ruhaipart.

A luxusmárkák, pedig azért pusztítják a cuccaikat, hogy megtartsák azok exkluzivitását. Ne csökkentsék a termékek értékét azzal, hogy valaki olcsóbban adja el.

Hatalmas felháborodást okozott, miután kiderült, hogy a brit luxusmárka, a Burberry tavaly több, mint 10 milliárd forint értékű új terméket semmisített meg és nem is cáfoltan azért, hogy megőrizzék a márka fényűző jellegét. Erre a hírre rengetegen reagáltak a social médiás felületeken, hogy miért nem tudnak más megoldást találni (pl.: aukció, kiárusítás). De a birt divatmárka nem tart kiárusítást, pontosan azért, hogy megóvja a luxus jellegét a brandnek.

sai-de-silva-41031-unsplash.jpg

Természetesen nem csak a Burberry alkalmazza ezt a módszert, Coco Chanel vagy a másik luxus óriás a Louis Vuitton is (akik például minimális leárazást sem tartanak soha).

A Burberry és a svéd fast fashion lánc, a H&M is arra hivatkozik, hogy az égetéssel energiát termelnek. Az égetés pedig követi a fenntarthatósági követelményeket. A svéd cég szerint csak olyan termékek kerülnek az égetőbe, amiket biztonságosan már nem tudnának használni és nem adományozhatók.

 

Viszont érdemes nyitott szemmel járni, hiszen egy-egy luxus terméket igenis kilehet fogni a second hand termékek között. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://hadawebshop.blog.hu/api/trackback/id/tr1214269425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
https://hadawebshop.hu/